Rindu datang lagi...

tiba2 hati dirundung syahdu..
mengayam pilu sekuntum rindu...
ingatan ku kembali pd teman2, family
serta saudara2 seagama yg mencintai Allah...

aku kepiluan sambil mdengarkan lagu
yg adik fuzah berikan..
sungguh menyentuh hatiku.
seharian aku mdengar lagu 2 hari ni.
apa kbr agaknya babyku hari ni..
x online nmpaknya hr ni...
rindu...
kenapa kau sntsa bertamu di hatiku...

e.j...
kisah kau n aku hari ini menyentuh hatiku..
terima kasih krna kau sntsa hadir
menghiburkan hatiku..
moga kan ada masa tuk
kita lebih memahami
menyelami erti persahabatan yg tlh
lama terbina ini.
kita bertemu berpisah
bertemu dan berpisah..
namun ikatan pshbtan ini tdk pernah putus
di prtengahan jalan meskipun
perpisahan sntsa datang mengundang...
betapa aku bersyukur memiliki sahabat
sepertimu...

buat keluargaku..
baik buruk kalian
kalian ttp keluargaku
air dicincang xkan putus..
tatkala aku kesempitan, kalian jua yg hadir
menemukan aku dgn jalan penyelesaiannya..
insan yg pernah aku gelarkan shbt
pernah aku korbankan byk pkara
kini meninggalkan aku sendirian
dgn ujian Allah..
biarkan...
akan ada waktu Allah menunjukkan apa
yg benar...
waktu itu pastikan tiba...
buat kakakku...
maafkan adikmu ini krna tdk mjawab pgilan..
mungkin akan ada wktu kita bisa berbicara..
nantikan kepulanganku...

ku tinggalkan kalian bersama lagu ini.
hayatilah...


2 comments:

  1. assalammualaikum syg.
    insyaAllah, Allah akan izinkan persahabatan ini berterusan dan semoga ukhuwah ini berkekalan..
    insyaAllah..
    sama-sama lah kita berdoa..
    ameen.

    ReplyDelete
  2. wa'alaikummussalam sygku...
    insyaAllah..
    moga kasih Allah sntsa
    bersama kita...
    aminnn...

    ReplyDelete