Monolog Suara Hatiku...

Assalamualaikum...

apa kbr semua? rasanya da lama x update blog ni. rindu jg nk luahkan sesuatu.

alhamdulillah...hari ni sy dpt on9 kembali. so dpt la bkak blog ni. xtau la nk gmbarkan prsaan ni mcm mana...gembira sedih duka bahagia. xtau nk ckp mcm mana...sglanya bermukim di hati. hati ni cukup resah lama x online. rasa kehilangan sesuatu. hambar sja kemesraan yg terjalin sblm ni. ntah di mana silapnya sy sndiri xtau. ternyata sms n berada d cni situasinya berbeza. kemesraan jg berbeza. hatiku sayu sebenarnya mengenangkan semua ni. terasa hilang seri puteriku. nakalnya, mesranya x sama spt d cni...arghhhh..apakah mungkin....? Oh Tuhan...jgn la Kau hilangkan kemesraan antara kami.

ada kedinginan yg terasa dlm kemesraan yg terzahir. ku mohon Ya Allah...janganlah kurg barang sedikit kemesraan antara kami bahkan biarlah semakin erat dr hari ke hari. dia terlalu istimewa di hatiku. dialah puteriku dialah buah hati cintaku...

lama ku menaip d cni. namun masih tiada titik kesudahan. laman demi laman blog ku buka. ku tatap ku baca. sebak mengenang diri yg masih kerdil dlm mencari cinta Allah. Ya Allah..gagahkanlah langkah ku untuk terus berjihad di jalanMU. aku hambaMu yg sangat hina n lemah. sntsa mengharapkan rahmat pertolongan n petunjukMu dalam apa jua perjalanan niatku. terasa malu aku denganMu Ya Allah. nikmatMu tidak pernah putus untukku namun aku seringkali lupa pd sgla suruhanMu. hinanya aku sbg hambaMu Ya Allah.

Ya Allah...
aku ingin kembali spt diriku yg dahulu. taksub dgn waktu2 bersamaMu. mengabdikan diri tenggelam bersama cintaMu. isnin khamis, rejab, syaaban, syawal, sunat rawatib, dhuha, hajat n tahajud. ku rindukan waktu2 itu Ya Allah. indahnya saat bersamaMu tika itu. ingin aku raih kembali saat itu. pimpinlah aku kembali Ya Allah. sesungguhnya tidak pernah aku merasa cinta yang paling manis n indah di dunia ini melainkan saat2 aku bersamaMu. bantulah aku utk aku kmbali tenggelam dlm mujahadahku bersamaMu. bantulah aku Ya Allah. aku mohon dgn sesungguhnya dan dgn sebenar2 keinginan.

kalaulah dapat aku tinggalkan segala tuntutan dunia ini n memperhambakan sepenuhnya waktuku utkMu...namun ku fikir itu suatu pkara mustahil. krna dunia jg sebahagian drpd pkara yg akn dibawa utk perhitungan di padang masyar kelak. tanggungjawabku terhadapMu dlm mengembangkan agamaMu, tgjawabku dlm membantu saudara seagamaku. tgjawabku pd makhluk2 Mu yg lainnya. sglanya akan dipersoalkan kpdku...Ya Allah..ampunkanlah aku atas kelalaian diriku sendiri pd hal2 duniawi. melupakan amanah yg telah Kau pertanggungjawabkn pdku. ku akui sgla2nya adalah atas kelemahan iman ku sndiri. dan kini Ya Allah...aku kembali utk menyediakan waktu bagi menjahit kembali sejadah iman yg telah terkoyak lantaran kelemahan imanku sendiri. maka aku bermohon padaMu petunjuk, pimpinlah daku utk aku membenih dan mengharumkan kembali rasa cintaku padaMu, Pemilik cinta teragung...

Wassalam...


No comments:

Post a Comment