Ku Layarkan Keinsafan...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah...
ana masih diberikan kesempatan olehNYA utk berbicara di sini...Allah Maha Besar...aku bersyukur dgn nikmatMU. terima kasih Ya Allah krna masih memberikan aku nafas sehingga ke saat ini utk merasai manisnya meneruskan kehidupan ini bersama kasihMU.terima kasih Ya Allah..syukur daku kpdaMU. sungguh agungNYA kebesaranMU Ya Allah. Engkau menciptakan diriku, Engkau menciptakan manusia2 di sekelilingku utk aku merasai setitis kasih sayang di bumi tumpanganMU ini. Ya Allah...betapa hinanya diriku...suatu ketika hidupku penuh dgn dosa.lupa kpdaMU lupa kpda nikmat2 yg Engkau berikan padaku. betapa hinanya aku Ya Allah. Ampun aku Ya Allah. ampunilah segala dosa2 ku Ya Allah..berikanlah aku kekuatan utk terus mencari redhaMU. mengenal diri n kewujudanMU. Ya Allah..sesungguhnya Engkau sedang mendengar bisikan hatiku. Engkau mengetahui segala apa yg terkandung di dalamnya. Ya Allah..izinkanlah aku utk mencintaiMU Ya Allah. menjadikan Engkau segala2nya dlm kehidupanku.berikanlah aku kekuatan Ya Allah.berikanlah aku keampunanMU Ya Allah...sesungguhnya aku akan terus menjadi hambaMU yg sangat hina tanpa kemaafan n keampunanMU....

Ya Allah...
aku takut pada nerakuMU Ya Allah.pimpinlah daku Ya Allah utk aku bersihkan segala dosa dlm diriku ini Ya Allah. ajarlah aku Ya Allah bagaimana utk mencintaiMU melebihi segala2nya. setiap detik aku membayangkan saat kematianku Ya Allah. jadilah aku seorg yg sangat rugi jika matiku penuh dgn palitan dosa yg belum terampun olehMu. aku risau aku bimbang Ya Allah jika kematian dtg menjemputku tika aku masih belum bersedia menghadapinya. hatiku terlalu kotor untuk merasai kemanisan syurgaMU. masih terlalu banyak ilmu MU yg belum aku persiapkan utk menghadapi hari perhitunganMU.

Ya Allah...
ku pohon kepadaMU...tunjukilah aku jalan utk mencari redhaMu. untuk merasai bahagia yg sebenar2nya bahagia saat tika berdampingan dgn MU. bantulah daku utk membersihkan segala titik2 hitam yg melekat di hatiku ini. berikanlah aku pertolongan utk aku suburkan kembali jiwaku ini dgn sebenar2 iman n takwa kpdaMU. jika dulu aku hambaMU yg hina kembalikanlah aku ke jalan yg benar. kurniakanlah daku dgn sahabat2 yg memimpinku ke jalan MU.

aku sedih Ya Allah mengenangkan cinta aku terlalu sedikit utkMU. sedangkan Engkaulah selayaknya aku cintai dari permulaan kehidupanku.

Ya Allah...
aku rindu pada ayahku. sungguh! aku rindu pd dia Ya Allah...aku rindu pd bait bicaranya yg sentiasa mengingatkan aku padaMU. dia meyakinkan aku dgn kewujudan dan cintaMU yg Agung...betapa mulianya ayahku.berusaha membesarkan aku wlu dlm kesakitan.baiknya dia Ya Allah.Kau lindungilah dia Ya Allah...senangkanlah dia di alam sana. temukan aku dgn kedua ibubapa, kluarga, sahabat2 serta saudara2 seagama yg mencintaiMU di syurgaMU. jauhkanlah kami dari merasa siksanya azab nerakaMU Ya Allah.ku pohon ku rayu padaMU Ya Allah...

Ya Allah...
aku rindu utk melihat rumahMU.aku rindu utk bermunajat di hadapannya. aku ingin menangis aku ingin memohon ampun dgn sesungguhnya akan sgla dosa2 ku. aku ingin merasai manisnya saat bersamaMU. izinkanlah aku utk merasainya sebelum aku KAU jemput kembali ke pangkuanMU. ini permohonanku Ya Allah...ingin aku doakan buat arwah kedua ibubapa ku. aku ingin melihat mereka bersatu kembali di syurgaMU. dan di antara mereka itu terdapatnya aku bersama memeluk mereka. aku ingin menatap senyuman indah ibuku. inginku kucup tangan ayahku.kerana itulah yg aku rindukan setiap detik setiap saat tatkala hadirnya ingatan buat seorg ayah yg telah banyak berkorban utk ku...

Ya Allah...Ya Allah...Ya Allah...
aku bersujud kepadaMU.memohon Kau ampunkan segala dosa2 ku.dosa2 kedua ibubapaku.dosa2 ahli kluargaku serta dosa2 para mukmin dan mukminat sekalian. jadikanlah aku hambaMU yg benar2 beriman dan bertakwa kpdaMU. jika aku Kau panggil kembali biarlah aku pulang dgn kemanisan iman, takwa n cintaku yg sangat indah terhadapMU. aku tdk dilahirkan utk mencintaiMU seawal usiaku. namun aku mencuba Ya Allah. aku mencuba dgn kemanisan iman yg Engkau berikan padaku kini. masa silam itu biarkanlah ia berlalu kerana aku kini punya Engkau yg sanagt indah utk kukenangi. Ya Allah..sudilah kiranya Engkau menerima cinta hambaMU yg sangat hina ini....tiada daya lagi untuk aku hidup melainkan utk ku cari setitis rahmat kasihMU utk aku bawa ke alam sana nanti...lapangkanlah dadaku dalam menerima segala ujian n ketentuanMU. andainya segala ujian itu sebagai penebus dosa2 ku yg lalu...aku redha utk menerimanya Ya Allah Ya Rabb Ya Karim...

Segala puji bagiMU Ya Allah tuhan Pencipta sekalian alam...
Engkau cinta teragung yang pernah aku miliki...

No comments:

Post a Comment