Aku Musafir Cinta

Assalamualaikum w.b.t...

Ya Allah...bergenang air mataku saat ini.aku rindu padaMu ya Allah.rindu untuk bertamu di rumahMu.rindu untuk sujud dalam syahdu dalam waktu hanya antara aku n Engkau.daku rindukan waktu2 bersamaMu Ya Allah.aku rindu pada ukhwah yg mengajak aku ke jalanMu.aku rindu pada majlis-majlis ilmu yg bisa menggetarkan jiwaku tatkala mengenangkanMu Ya Allah.aku terlalu rindu Ya Allah.

Ya Allah...jika suatu ketika dahulu hatiku pernah terisi dengan cinta palsu kini hati ini telah aku kosongkon buat mengisi cinta yang hanya kepadaMu.tiada lagi cinta rijal yang mahu aku tadahkan tetapi hanya cintaMu kini yang ingin ku cari.biar sesak nafasku kerana haruman wangian cintaMu.biarlah terasa lelah dalam mengejar kasihMu asal hatiku hanya ada Engkau ya Allah.biar manusia memandang sepi padaku namun jangan Engkau melewati hari-hariku tanpa cintaMu padaku.aku pernah bergelar insan hina yang tertipu dengan cinta duniawi.hari-hari yang dilalui kini hanya mengharapkan rahmat keampunan dan redha di sisiMu.ampunilah daku Ya Allah.ampunilah segala dosa yang membelenggu jiwaku agar aku tenang menggapai redhaMu.

Saat ini tika ini waktu ini telah aku kunci pintu hati ini untuk terpaut pada cinta sang rijal.aku redha dengan jalan pilihanku Ya Allah.ku pohon Kau tegarkanlah langkah ku pada denai yang ku susuri demi hanya kerana redhaMu.aku bahagia melepaskannya pergi dan aku lebih bahagia untuk menyambut salam cinta dariMu.pintu yang telah terkunci itu telah terkatup kemas dan gugusan kuncinya jua telah aku kembalikan kepadaMu.andai ada yang mahu membukanya biarlah insan itu menuntut dariMu.aku bukan milik sesiapa.bukan milik waliku.tetapi aku adalah milikMu.maka biarlah aku berserah kepada siapa Engkau menetapkan bakal memiliki kunci itu sebelum dipulangkan kembali kepadaMu.andai aku mati sebelum ku temui pemilik sementara kunci itu izinkan aku mati dalam dakapan cintaMu.izinkan aku mati dalam ribaan kasihMu.

Ya Allah...
aku mungkin masih belum sempurna untuk syahid sebagai kekasihMu.masih banyak dosa n kesilapan yang harus aku tebus.masih ada tari langkahku yang songsang dalam mencari redha di sisiMu.berikan aku kekuatan untuk menelusuri denai buat meneroka taman indah terhias cinta yang tulus ikhlas hanya padaMu.berikan aku kekuatan untuk terus ampuh mencari cahaya dalam kegelapan yg bukan ku pinta.tautkanlah hatiku untuk suatu kembara mencari erti cinta hakiki agar mampu aku genggam impian sekeping hati....


No comments:

Post a Comment